«Αιμορραγία» 1 δισ. φόρων από το λαθρεμπόριο καυσίμων
Στα χαρτιά παραμένουν εδώ και δώδεκα χρόνια τα μέτρα καταπολέμησης του λαθρεμπορίου των υγρών καυσίμων, με αποτέλεσμα το δημόσιο να χάνει έσοδα ύψους 1 δισ. ευρώ ετησίως.
Όπως καταγγέλλουν οι πρατηριούχοι υγρών καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) τα μέτρα για την πάταξη της παράνομης διακίνησης δεν έχουν εφαρμοστεί στο σύνολό τους, παρά μόνο όσα αφορούν στα βενζινάδικα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Έθνους», οι προσπάθειες για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου ξεκίνησαν από το 2002, οπότε και έπεσε η πρόταση για την εγκατάσταση ηλεκτρονικών συστημάτων εισροών - εκροών καυσίμων σε όλα τα στάδια διακίνησης και αποθήκευσης.
Το 2009 νομοθετήθηκε η τοποθέτηση στα πρατήρια και το 2012 ο ίδιος ο πρωθυπουργός Λουκάς Παπαδήμος είχε προχωρήσει στη θέσπιση νέου νόμου για την εγκατάσταση των συστημάτων σε όλα τα σημεία.
Εντούτοις μέχρι σήμερα εκκρεμούν σειρά υπουργικών αποφάσεων για το κυνήγι του λαθρεμπορίου στα ναυτιλιακά καύσιμα, στην παράνομη μεταφορά με τα βυτιοφόρα και τη λαθραία αποθήκευση σε δεξαμενές.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την ΠΟΠΕΚ αν και τα πρατήρια υγρών καυσίμων της χώρας έχουν βάλει στην πλειονότητά τους τα συστήματα εισροών - εκροών, ωστόσο, μόλις το 1/3 έχει διασυνδεθεί με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, η οποία και θα ελέγχει on line τη διακίνηση καυσίμων στα βενζινάδικα. Οι βενζινοπώλες αποδίδουν τη μη διασύνδεση στην έλλειψη συντονισμού ανάμεσα στα υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης και Μεταφορών αλλά και στον μικρό αριθμό προσωπικού των διευθύνσεων Μεταφορών στις Περιφέρειες, όπου αργούν να συγκεντρώσουν τους φακέλους για τη δημιουργία μητρώου πρατηρίων και τη διασύνδεση με το κεντρικό σύστημα του υπουργείου Οικονομικών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των βενζινοπωλών αυτή τη στιγμή υπάρχουν επτά τρύπες για το λαθρεμπόριο καυσίμων:
1. Δεν υπάρχει επίσημη εικόνα για το πόσα πρατήρια υγρών καυσίμων έχουν τοποθετήσει συστήματα εισροών-εκροών.
2. Δεν υπάρχει εφαρμογή διάταξης για την εγκατάσταση συστημάτων εισροών-εκροών στα πλωτά μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών.
3. Σε δύο χρόνια θα μπουν τα συστήματα στις φορολογικές αποθήκες πετρελαιοειδών προϊόντων.
4. Δεν έχει τοποθετηθεί το ηλεκτρονικό σήμα εντοπισμού βυτιοφόρων και πλωτών μέσων μεταφοράς πετρελαιοειδών.
5. Δεν έχουν ιχνηθετηθεί τα καύσιμα που διακινούνται στη χώρα.
6. Δεν έχουν μπει τα συστήματα εισροών εκροών στους πωλητές πετρελαίου θέρμανσης (πρέπει μέχρι τις 14 Οκτωβρίου να μπουν) αλλά και στις εγκαταστάσεις χημικών προϊόντων που νοθεύουν τα καύσιμα.
7. Άνοιξε νέο παράθυρο λαθραίας διακίνησης με τη δυνατότητα εγκατάστασης δεξαμενής καυσίμων από αμαξοστάσια.
Η ΠΟΠΕΚ καταγγέλλει για έλλειψη πολιτικής βούλησης τις κυβερνήσεις που δεν εφαρμόζουν τα μέτρα για το λαθρεμπόριο και σε όσους εισάγουν, διυλίζουν, εξάγουν και εμπορεύονται αφορολόγητα καύσιμα. Έκαναν λόγο για διαγραφή προστίμων στους ομίλους ΕΛ.ΠΕ και ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ με τροπολογία του περασμένου Μαρτίου.
Η ΠΟΠΕΚ ζητά τη μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης στα επίπεδα του 2011, ώστε η τιμή να πέσει στα 0,90 ευρώ ανά λίτρο από 1,30 σήμερα καθώς, όπως υποστηρίζει, ο κίνδυνος λαθραίας διακίνησης πετρελαίου θέρμανσης εξαλείφθηκε με την εγκατάσταση συστημάτων εισροών - εκροών καυσίμων στα πρατήρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου