Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

Παπακωνσταντίνου: Στημένη ιστορία

Ευθύνες στον τότε αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Οικονομικών Ευ. Βενιζέλο και στους επικεφαλής του ΣΔΟΕ Γ. Καπελέρη και Γ. Διώτη για τους χειρισμούς τους στη λίστα Λαγκάρντ επέρριψε, απολογούμενος ενώπιον του Ειδικού Δικαστηρίου, ο κατηγορούμενος πρώην υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου.

Επί πέντε ώρες, όρθιος στο εδώλιο του κατηγορουμένου, ο κ. Παπακωνσταντίνου υπεραμύνθηκε της αθωότητάς του, εμφάνισε εαυτόν ως θύμα σκευωρίας που στήθηκε από πολιτικά, επιχειρηματικά αλλά και εκδοτικά συμφέροντα, τα οποία ωστόσο απέφυγε να κατονομάσει, καθώς, όπως είπε, «δεν έχω επαρκή στοιχεία».

«Δεν έχω κάνει καμία νόθευση. Είναι στημένη ιστορία. Δεν ξέρω από ποιον και δεν είναι τυχαίο ότι κανείς δεν ασχολήθηκε να βρει τον ένοχο. Αλλωστε από την αρχή είχαν ένοχο. Εμένα. Και έπρεπε απλά να με καταδικάσουν. Δεν διανοήθηκα ποτέ να το κάνω (σ.σ.: να σβήσω τα ονόματα των συγγενών μου) και δεν το έκανα. Λειτούργησα με τον σωστό τρόπο βάσει του πλαισίου που υπήρχε εκείνη την περίοδο. Το μόνο παρήγορο είναι ότι η υπόθεση έφυγε από τη Βουλή και ήρθε σε εσάς», είπε ο κ. Παπακωνσταντίνου με την έναρξη της απολογίας του, ενώ εξίσου σαφής και χαρακτηριστικός ήταν και ο τρόπος που επέλεξε να την ολοκληρώσει: «Στην Ελλάδα δεν μπορώ να δουλέψω και δεν μπορώ να κυκλοφορήσω. Κυκλοφορώ με ασφάλεια. Δεν μπορώ να πάω σινεμά με τη γυναίκα μου. Αυτή είναι η μοίρα του υπουργού του Μνημονίου. Εάν δεν υπήρχε αυτή η δίκη, θα είχα φύγει στο εξωτερικό».

Απολογούμενος ο κ. Παπακωνσταντίνου εξαπέλυσε βαρύ -πολιτικό κυρίως- κατηγορώ σε βάρος του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελου Βενιζέλου. «Το κόμμα μου και ο ίδιος ο πρόεδρός του, που σε άλλες περιπτώσεις σκαστής διαφθοράς έτρεχε και υπερασπιζόταν τους εμπλεκόμενους, με πέταξε στα σκυλιά. Με διέγραψε σε ένα βράδυ», είπε ο κ. Παπακωνσταντίνου αφήνοντας παράλληλα αιχμές και για την απόφαση της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής. «Οταν άρχισε να διακινείται η πληροφορία πως κάποιος πείραξε τη λίστα, συστάθηκε η επιτροπή της Βουλής. Δύο άτομα βρίσκονταν στο στόχαστρο, ο κ. Βενιζέλος και εγώ. Η διαφορά μας ήταν ότι εγώ ήμουν στο σπίτι μου και ο κ. Βενιζέλος στήριζε ως πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ μια τρικομματική κυβέρνηση. Δικάζομαι κάθε μέρα, επί 2,5 χρόνια, και επί της ουσίας έχω καταδικαστεί από την πρώτη μέρα».

Ο κ. Παπακωνσταντίνου αναφερόμενος στον κ. Καπελέρη υποστήριξε ότι ήταν βέβαιος πως εκείνος συνέχιζε τους ελέγχους στα 20 ονόματα της λίστας Λαγκάρντ που του είχε δώσει, ενώ για τον κ. Διώτη άφησε να εννοηθεί ότι επιχειρεί να συγκαλύψει κάτι, επισημαίνοντας ότι «πέφτει συνεχώς σε αντιφάσεις και άλλαζε τους ισχυρισμούς του κάθε φορά που έβγαινε μια άλλη πραγματογνωμοσύνη».

Απολογούμενος, ο πρώην υπουργός σκιαγράφησε την πολιτική και οικονομική κατάσταση που επικρατούσε εκείνη την περίοδο καθώς η Ελλάδα μόλις είχε υπογράψει το πρώτο Μνημόνιο, ενώ υποστήριξε ότι είχε στοχοποιηθεί από επιχειρηματικούς, εκδοτικούς και πολιτικούς κύκλους εξαιτίας της πολιτικής που ακολουθούσε για πάταξη της φοροδιαφυγής. Ο ίδιος μάλιστα επεσήμανε ότι όποιος αλλοίωσε τη λίστα «είχε βοήθεια» από το ΣΔΟΕ.

Σε αλλεπάλληλες ερωτήσεις που δέχθηκε από έδρας αναφορικά με τους λόγους που δεν ακολούθησε την τυπική διαδικασία, δηλαδή να δώσει τη λίστα για έλεγχο στο ΣΔΟΕ, ο κατηγορούμενος δήλωσε παντελή έλλειψη εμπιστοσύνης προς την αποτελεσματικότητά του, επισημαίνοντας την ανάγκη τήρησης της εμπιστευτικότητας που είχε υποσχεθεί στην ομόλογό του Κριστίν Λαγκάρντ. «Εάν ακολουθούσα την τυπική διαδικασία, δεν θα βρισκόμουν εδώ σήμερα. Δεν θα μπορούσα όμως να πάω και στο Eurogroup και να κοιτάξω την κ. Λαγκάρντ ούτε και την Ελβετίδα ομόλογό μου. Συν τοις άλλοις θα με κατηγορούσαν ότι επίτηδες έκαψα τη λίστα, γιατί αν την έδινα στο ΣΔΟΕ, θα έβγαινε και στις εφημερίδες την άλλη μέρα, και άρα δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για κανέναν».

«Φέρτε το CD»

Κατά την εξέταση του κ. Παπακωνσταντίνου από την εισαγγελέα, επικράτησε ένταση καθώς του έθετε συνεχώς τις ίδιες ερωτήσεις ασκώντας την «ανακριτική μέθοδο», όπως η ίδια είπε. Το γεγονός σχολιάστηκε και από τον πρόεδρο του δικαστηρίου:

ΕΙΣ.: Ο κ. Καπελέρης έπαθε κατάθλιψη.

ΠΑΠΑΚ.: Ναι, ενώ εγώ 2,5 χρόνια δεν έπαθα τίποτα...

ΕΙΣ.: Εσείς, φέρτε το πρωτότυπο και τελειώσαμε.

ΠΑΠΑΚ.: Αν είχαμε το πρωτότυπο τι θα κερδίζαμε;

ΕΙΣ.: Θα βλέπαμε πόσα είναι τα αρχεία.

ΠΑΠΑΚ.: Μα εγώ δεν αμφισβητώ ότι ήταν 2.062.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου